ההזמנה לסדנה הקרובה (ללא תשלום -- איך לא תבואו?!)

ההזמנה לסדנה הקרובה (ללא תשלום -- איך לא תבואו?!): : איך לפתח לילדינו בגיל הרך חשיבה מתמטית סדנה בכפר יונה -- אפריל 2012 |

יום רביעי, 14 במרץ 2012

הזמנה לסדנה בקדימה ב-21 במרץ 2012


הסדנה תתקיים ביום רביעי, 21.3.2012, בשעה 21:00 ברוטשילד 20 בקדימה




סדנה להורים באוריינות מתמטית לילדים בגיל הגן:

כיצד נפתח את החשיבה לילדינו?
מתמטיקה יסודית לגיל הרך

הסדנה מיועדת להורים ולצוות הגן. אפשר וכדאי להגיע שני בני הזוג ביחד ואפשר להזמין הורים אחרים גם כן.
 משך הסדנה כשעתיים. הסדנה ללא עלות, הכניסה חופשית וההנחיה בהתנדבות מלאה.



האם צריך קורס הכנה לכיתה א'? ומה עם מילוי חוברות? מה מצופה מהילדים? מה חסר? איך אנחנו ההורים יכולים בזמן האיכות המועט שיש לנו עם הילדים לפתח אצלם שפה מתמטית, חשיבה כמותית וכיצד כל אלה אינם עומדים בסתירה ללמידה תוך כדי משחק והתנסות מוחשית.

מתמטיקה היא מיומנות בסיסית, והיא חלק מפיתוח שפת האם. ככל שנפתח את החשיבה המתמטית בדרך משמעותית ועשירה, כך יגדלו ילדינו ויידעו להתמודד בכבוד עם מקצועות העתיד הדורשים תובנה מתמטית. התחרות שנוצרה בכלכלה העולמית שינתה את כללי המשחק. בעתיד יחזיקו מעמד החזקים, המשכילים והיצירתיים. כבר עתה רואים שרבים משנים את מקצועם מספר פעמים במהלך חייהם וחוזים שמגמה זו תתעצם בעתיד. ליכולות המתמטיות תפקיד מרכזי בהתפתחות המקצועית של הבוגר, כי הן הבסיס להתפתחות מדעית וכלכלית של הפרט ושל החברה.

בנייה שיטתית של חשיבה כמותית, הקניית עקרונות, ניסוחם והשימוש בהם תורמים לפיתוח החשיבה בכלל, והחשיבה המתמטית בפרט. פיתוח החשיבה הוא תהליך שנבנה בשלבים. תוך כדי פעילות עוסקים ילדים צעירים במיון חפצים, בהשוואה בין גדלים שונים, בפיתוח היכולת להכליל, בארגון כמויות, בארגון ובסידור תופעות שנתונות במרחב ובזמן.

מתוך ניסיון רב שנים בפיתוח תכניות לגיל הרך ולבתי הספר למדנו* כי כאשר הדרך לחשיבה מדעית נחסמת בגיל הרך ובשנים הראשונות של בית הספר היסודי, קשה מאוד, ולעתים בלתי אפשרי, לתקן זאת בעתיד. אימון בבסיסי השפה ובפעילות מאורגנת ומטפחת ירחיב ברבות הימים את אפשרויות הבחירה של תחומים שבהם ירצו ילדינו לעסוק.

מטרתה של הגישה שאציג בפניכם להכין את הילדים לקראת לימודי ההמשך. ילדים שמגיעים מוכנים לבית הספר נהנים יותר מהלימודים, מפיקים מהם תועלת רבה יותר ומפתחים גישה חיובית ללימוד בכלל. ילדים כאלה גם יודעים לשאול את השאלות הנכונות ולדרוש תשובות מתאימות כשהם מזהים שהסבר לקוי. תלמידים כאלה הופכים להיות לומדים יותר ויותר יעילים ויותר עצמאיים כך שיוכלו להתמודד בהצלחה גם עם פתרון בעיות שמעולם לא ראו ועליהם מעולם לא למדו.

בין הנושאים נדבר על: חרדת המתמטיקה: גורמים, מניעה והתמודדות; מילוי הוראותשיטתיותחשיבות מילים וניסוחים; הבנת מושגים; למידה תוך כדי התנסותהקניית מבני חשיבה

הורים שמעוניינים מוזמנים לשלוח אליי בדוא"ל שאלות מראש שמעסיקות אותם ושירצו שאתייחס אליהן בסדנהגם במהלך הסדנה אהיה פתוח לקבל שאלות שעליהן אענה בשמחה.

שלמה יונה  – shlomo.yona@gmail.com





תגובה 1:

  1. תודה רבה לאבות ולאמהות שהגיעו לסדנה. תודה רבה למשפחת ברודו שאירחה. היה לי כיף מהשיח ומהעניין ומהמעורבות שלכם. השאלות וההערות היו מעניינות וכולנו הרווחנו מהדיון. קיבלתי כמה בקשות בע"פ ובדוא"ל לפרסם רשימות ובהן פעילויות שונות עם הילדים ולהצמיד את הפעילויות לעקרונות שעליהם דיברנו. אשתדל לעשות זאת בשבועות הקרובים. אז הרשמו לאתר (דרך קורא RSS או באמצעי אחר) ועקבו אחרי העדכונים. אתם מוזמנים לפנות אליי בדוא"ל עם שאלות או הערות.

    שלמה

    השבמחק