ההזמנה לסדנה הקרובה (ללא תשלום -- איך לא תבואו?!)

ההזמנה לסדנה הקרובה (ללא תשלום -- איך לא תבואו?!): : איך לפתח לילדינו בגיל הרך חשיבה מתמטית סדנה בכפר יונה -- אפריל 2012 |

יום שלישי, 6 בדצמבר 2011

הזמנה לסדנה




ביום ה', 15 בדצמבר 2011, בשעה 21:00 תתקיים בהוד השרון סדנה להורים:

כיצד נפתח את החשיבה לילדינו?
מתמטיקה יסודית לגיל הרך

הסדנה מיועדת להורים ולצוות הגן. אפשר וכדאי להגיע שני בני הזוג ביחד ואפשר להזמין הורים אחרים גם כן. משך הסדנה כשעתיים. המקום: בית משפחת לויסון, רחוב מזל עקרב, מול מספר 16, הוד השרון.


האם צריך קורס הכנה לכיתה א'? ומה עם מילוי חוברות? מה מצופה מהילדים? מה חסר? איך אנחנו ההורים יכולים בזמן האיכות המועט שיש לנו עם הילדים לפתח אצלם שפה מתמטית, חשיבה כמותית וכיצד כל אלה אינם עומדים בסתירה ללמידה תוך כדי משחק והתנסות מוחשית.

מתמטיקה היא מיומנות בסיסיתוהיא חלק מפיתוח שפת האםככל שנפתח את החשיבה המתמטית בדרך משמעותית ועשירהכך יגדלו ילדינו ויידעו להתמודד בכבוד עם מקצועות העתיד הדורשים תובנה מתמטיתהתחרות שנוצרה בכלכלה העולמית שינתה את כללי המשחקבעתיד יחזיקו מעמד החזקיםהמשכילים והיצירתייםכבר עתה רואים שרבים משנים את מקצועם מספר פעמים במהלך חייהם וחוזים שמגמה זו תתעצם בעתידליכולות המתמטיות תפקיד מרכזי בהתפתחות המקצועית של הבוגרכי הן הבסיס להתפתחות מדעית וכלכלית של הפרט ושל החברה.

בנייה שיטתית של חשיבה כמותיתהקניית עקרונותניסוחם והשימוש בהם תורמים לפיתוח החשיבה בכללוהחשיבה המתמטית בפרטפיתוח החשיבה הוא תהליך שנבנה בשלביםתוך כדי פעילות עוסקים ילדים צעירים במיון חפציםבהשוואה בין גדלים שוניםבפיתוח היכולת להכלילבארגון כמויותבארגון ובסידור תופעות שנתונות במרחב ובזמן.

מתוך ניסיון רב שנים בפיתוח תכניות לגיל הרך ולבתי הספר למדנו* כי כאשר הדרך לחשיבה מדעית נחסמת בגיל הרך ובשנים הראשונות של בית הספר היסודיקשה מאודולעתים בלתי אפשרילתקן זאת בעתידאימון בבסיסי השפה ובפעילות מאורגנת ומטפחת ירחיב ברבות הימים את אפשרויות הבחירה של תחומים שבהם ירצו ילדינו לעסוק.

מטרתה של הגישה שאציג בפניכם להכין את הילדים לקראת לימודי ההמשךילדים שמגיעים מוכנים לבית הספר נהנים יותר מהלימודיםמפיקים מהם תועלת רבה יותר ומפתחים גישה חיובית ללימוד בכללילדים כאלה גם יודעים לשאול את השאלות הנכונות ולדרוש תשובות מתאימות כשהם מזהים שהסבר לקויתלמידים כאלה הופכים להיות לומדים יותר ויותר יעילים ויותר עצמאיים כך שיוכלו להתמודד בהצלחה גם עם פתרון בעיות שמעולם לא ראו ועליהם מעולם לא למדו.

בין הנושאים נדבר על: חרדת המתמטיקה: גורמים, מניעה והתמודדות; מילוי הוראות; שיטתיות; חשיבות מילים וניסוחים; הבנת מושגים; למידה תוך כדי התנסות; הקניית מבני חשיבה

הורים שמעוניינים מוזמנים לשלוח אליי בדוא"ל שאלות מראש שמעסיקות אותם ושירצו שאתייחס אליהן בסדנהגם במהלך הסדנה אהיה פתוח לקבל שאלות שעליהן אענה בשמחה.


שלמה יונה  – shlomo.yona@gmail.com




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה